Търсене в сайта

Комисията за регулиране на съобщенията с информация за нежелан роуминг на планината Витоша

Във връзка с постъпили сигнали в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и публикации в социалните мрежи за активиране на роуминг на сръбски оператор в района на връх Камен дел на планината Витоша, Комисията информира гражданите за следното:

Връх Камен дел е с надморска височина 1 862 м. и има пряка видимост към сръбската граница и съответно към сръбските базови станции. Разстоянието по въздух до границата е около 50 км. В тази връзка, при определени метеорологични условия, на тази височина може да се приеме слаб сигнал на сръбски оператор, който е с ниско ниво. Тогава на телефона на потребителя се получава съобщение за роуминг, което не се тарифира.

При получаване на такова съобщение следва да се мине на „ръчен режим“ за избор на оператор, за да се избегне несъзнателния роуминг. Желателно е потребителят да изключи автоматичния режим за „избор на мрежа“ на ползваното мобилно устройство и да се активира и премине на „ръчен режим“ на избор на мрежа (manual), като се избере мрежата на оператора, на който е абонат. По този начин ще се избегне възможността от генериране на сметка в роуминг в определени райони на страната.

За предпазване от несъзнателен роуминг КРС е разработила и безплатно мобилно приложение за смартфон устройства - „ROAMING PROTECT BG“, на следния адрес: https://crc.bg/bg/rubriki/706/mehanizam-za-ogranichavane-na-sluchaite-na-nesaznatelen-rouming-registrirani-na-teritoriqta-na-republika-balgariq-chrez-razrabotvane-na-mobilno-prilojenie.

То е достъпно в мобилните магазини GooglePlay (за устройства ползващи Android) или AppStore (за устройства ползващи iOS).

Ако въпреки това потребителят е натрупал сметка, може да се обърне към доставчика си за доброволно решаване на проблема и за постигане на съгласие за сторниране на сметката.

Във всички случаи, при постъпил такъв сигнал, КРС изисква становище от оператора с цел доброволно разрешаване на спора между потребителя и предприятието и удовлетворяване исканията на потребителя чрез методите на медиация.