Кратко описание на длъжността: Осъществява процесуално представителство пред съдилищата и другите юрисдикции, във връзка с дейността на КРС и нейната администрация. Обезпечава законосъобразното протичане на административнонаказателни производства, образувани за нарушения на контролираното от КРС законодателство. Изразява юридически становища и дава мнение по проекти на вътрешни актове, заповеди и други актове на КРС. При необходимост предоставя правни становища и консултации, включително и във връзка с извършени проверки по спазването на Закона за електронните съобщения, Закона за пощенските услуги, Закона за електронните съобщителни мрежи и физическа инфраструктура, Регламент (ЕС) 2015/2120, Регламент (ЕС) № 2022/612 относно роуминга в обществени мобилни съобщителни мрежи в рамките на Съюза, и Регламент (ЕС) 2018/644 на Европейския парламент и съвета, както и с останалото приложимо законодателство. Отговаря пряко за предоставянето на обществена информация по смисъла на Закона за достъп до обществена информация като служител по ЗДОИ, във връзка с постъпили заявления за достъп до обществена информация, по които КРС се произнася с решение. Подготвя отговори и дава становища по постъпили в КРС жалби, сигнали и предложения, отразява резултати от направени проверки – планови или по постъпили жалби.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Образователно-квалификационна степен: висше, магистър, правоспособен юрист;
- Професионална област: „Право“
- Професионален опит – не се изисква;
- Компютърни умения – работа с Word и правно-информационен софтуер (Сиела, Апис и др.).
Размер на заплатата, определена за длъжността – от 1500 лв.*
* Индивидуалните основни месечни заплати на служителите се определят от органа по назначаването, в рамките на минималния и максималния размер на основната месечна заплата, в зависимост от професионалния опит, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Конкурсът ще бъде организиран чрез:
- решаване на тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на КРС и с професионалната област на длъжността;
- интервю.
Необходими документи за участие в конкурса по чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- Заявление по образец – в него не следва да се попълва информацията за професионален опит;
- Декларация по образец – по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен и правоспособност.
Документите ще се приемат в 14-дневен срок от датата на публикуване на обявата (до 10.06.2024 г., включително) в деловодството на Комисията за регулиране на съобщенията на адрес: гр. София, ул. „Ген. Й. В. Гурко“ № 6 или по електронен път на e-mail: info@crc.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с квалифициран електронен подпис.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от лицето или чрез пълномощник. Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на комисията в раздел „За нас“, секция „Работа в КРС“.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще бъде проведен по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и при спазване на законовите изисквания за обработване на лични данни.