Описание на длъжността: Проучва практиките на регулаторните органи от държавите-членки на ЕС при налагане на специфични задължения относно прозрачност на цените, ценова равнопоставеност и методи за контрол върху цените и решаване на спорове по реда на ЗЕСМФИ, като при необходимост участва в изготвянето на становища за тези практики; Участва в изготвяне на предложения за запазване, продължаване, изменение или отмяна на специфични задължения във връзка с цените и разходите, които да бъдат наложени на предприятия със значително въздействие на съответния пазар; Участва в изготвянето на становища и подготовката на свързани със задължения за водене на разделно аналитично счетоводство предложения. Участва в анализа на отчетите, представени в изпълнение на задължението за водене на разделно аналитично счетоводство и в изготвяне на становища за съответствието им с наложените задължения; Участва в анализа на представени за одобрение системи, както и резултатите от вече одобрени системи за определяне на разходите на предприятия, предоставящи електронни съобщения; Участва в изготвяне на анализи във връзка внесени ценови предложения, относно подлежащи на регулиране цени, както и на ценови условия, предмет на типови договори, наложени с анализ на съответен пазар; Участва в изготвянето на анализ и подготовката на становища и доклади във връзка изпълнение на изискванията за предоставяне на универсалната услуга, включително анализ на нетните разходи и компенсиране на несправедливата тежест от предоставянето на универсалната услуга в областта на електронните съобщения; Участва в подготовката на въпросници за набиране на информация, обобщава получената информация и участва в изготвяне на отчети и доклади за изпълнение на задълженията, произтичащи от разпоредбите на Регламента за международния роуминг; Следи и анализира работата и документите на EK и структурите на ЕK (COCOM, BEREC) и спомага за практическото им прилагане. Изготвя становища по проекти на документи на BEREC.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Образователно-квалификационна степен: висше, бакалавър;
- Предпочитана специалност – финанси, прогнозиране и планиране, макроикономика, стопанско управление, индустриален мениджмънт, телекомуникации, мениджмънт в телекомуникациите, икономика на съобщенията, и др.;
- Професионален опит – 2 години в областта на електронните съобщения и/или опит съответстващ на образователните изисквания за заемане на длъжността или ранг, придобит като държавен служител IV младши;
Основни административни умения;
- Компютърна грамотност – MS Word, MS Excel, Powerpoint;
- Минимум работно ниво на ползване на английски език (четене с разбиране, водене на кореспонденция чрез електронната поща).
Размер на заплатата, определена за длъжността – от 1700 лв.*
* Индивидуалните основни месечни заплати на служителите се определят от органа по назначаването, в рамките на минималния и максималния размер на основната месечна заплата, в зависимост от професионалния опит, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Конкурсът ще бъде организиран чрез:
- решаване на тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на КРС и с професионалната област на длъжността;
- интервю.
Необходими документи за участие в конкурса по чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- Заявление по образец;
- Декларация по образец– по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен;
- Копие от документи, удостоверяващи професионален опит;
- Копие от документ, удостоверяващ придобит ранг за държавен служител, ако има такъв.
Документите ще се приемат в 11-дневен срок от датата на публикуване на обявата (до 30.09.2024 г., включително) в деловодството на Комисията за регулиране на съобщенията на адрес: гр. София, ул. „Ген. Й. В. Гурко“ № 6 или по електронен път на e-mail: info@crc.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с квалифициран електронен подпис.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от лицето или чрез пълномощник. Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на комисията в раздел „За нас“, секция „Работа в КРС“.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще бъде проведен по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и при спазване на законовите изисквания за обработване на лични данни.