Публикуван е годишния доклад на КРС за пазара на пощенските услуги през 2006
Либерализация и засилване на конкуренцията са двете съществени черти в развитието на пазара на пощенските услуги през 2006. Това показва анализът на Комисията за регулиране на съобщенията. След промените в Закона за пощенските услуги, които се наложиха от транспонирането на втората директива за пощенските услуги на ЕС, КРС издаде индивидуална лицензия за първата частна поща в нашата страна на „Тип Топ куриер” АД. По – късно същия лиценз получи и „Еконт Експрес” ООД. През изминала година беше издадена и четвърта индивидуална лицензия за извършване част от универсална пощенска услуга – пощенски парични преводи. Регистрирани са и седем оператори за извършване на неуниверсална пощенски услуги.
През 2006 година пощенския пазар в България се оценява на 166 млн. лева, които са формирани от трафика на около 161 млн. пощенски пратки. Към края на 2006 година реално са предоставяли неуниверсални пощенски услуги 45 оператора от общо 56 регистрирани. Спрямо 2005г., през 2006 г. предоставянето на пощенски услуги се е увеличило с 33 %. През последните три години се наблюдава тенденция за стабилно нарастване на вътрешния пощенски пазар. Развитието на пазара е свързано с увеличаване броя на приетите , обработени и доставени пощенски пратки, чийто брой през 2006 г. е нараснал с 24 на сто спрямо 2005 година. В следствие на изпреварващия темп на нарастване на приходите от неуниверсални пощенски услуги спрямо приходите от универсални пощенски услуги пазарния дял на основния пощенски оператор спрямо целият пощенски пазар стабилно намалява. Делът на „Български пощи” АД за 2006 г. е 36%Целият Годишен доклад на КРС за пазара на пощенските услуги ще намерите тук.
За контакти:
Албена Мирoшникова – съветник в Kабинета към Председателя
e-mail: amiroshnikova@crc.bg ,
Калин Каролев – главен експерт
e-mail: kkarolev@crc.bg ,
телефон: 02/949 22 73