Описание на длъжността: Извършва мониторинг и контрол на заетостта на радиочестотния спектър за граждански нужди, чрез Националната система за мониторинг; Извършва мониторинг за оценка на електромагнитната обстановка и разрешаване на проблеми свързани с електромагнитната съвместимост на радиосредствата; Извършва мониторинг в помощ на разглеждането на постъпили сигнали и запитвания на законни ползватели на радиочестотния спектър, чрез Националната система за мониторинг на радиочестотния спектър за граждански нужди (НСМРЧС); Открива, локализира и идентифицира източници на радиосмущения и незаконни радиоизлъчващи средства; Контролира спазването на определените технически и експлоатационни характеристики на предаваните сигнали от радиосредствата; Контролира спазването на международно определените процедурни правила за радиослужбите, съгласно областите на компетентност на отдела; Участва в проверки с други контролни органи при осъществяване на контролната дейност; Анализира и систематизира резултатите от извършения мониторинг на радиочестотния спектър за граждански нужди от станциите за мониторинг на РЧС от НСМРЧС; Осъществява дейности по документиране, обработка, анализ и съхранение на резултатите от мониторинг и измервания; Осъществява проверки във връзка с постъпили в комисията сигнали, предложения и жалби, съгласно областите на компетентност на отдела; Изготвя отговори по постъпили в комисията жалби, сигнали, предложения и запитвания, свързани с радиосмущения.
Работата за длъжността „главен експерт“ е свързана с управление и/или ползване на служебни автомобили с видеонаблюдение и система за проследяване.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Образователно-квалификационна степен: висше, бакалавър;
- Образование: предпочитана специалност - технически науки: „Комуникационна техника“, „Електронна техника“ и др.;
- Професионален опит – 3 години опит в областта на електронните съобщения или ранг, придобит като държавен служител III младши;
- Много добри познания по отношение на нормативните актове в областта на електронните съобщения;
- Много добри специализирани познания за работа с измервателна апаратура и специализиран софтуер;
- Много добри административни умения;
- Владеене на чужд език – английски, средно ниво;
- Компютърна грамотност – MS Office, работа в Internet, работа с измервателен софтуер;
- Свидетелство за управление на МПС е желателно.
Размер на заплатата, определена за длъжността – от 1800 лв. /920,33 €*
* Индивидуалните основни месечни заплати на служителите се определят от органа по назначаването, в рамките на минималния и максималния размер на основната месечна заплата, в зависимост от професионалния опит, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Конкурсът ще бъде организиран чрез:
- решаване на тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на КРС и с професионалната област на длъжността;
- интервю.
Необходими документи за участие в конкурса по чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- Заявление по образец ;
- Декларация по образец– по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен;
*Ако дипломата на кандидата за придобитото образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти или в Регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата/издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
- Копие от документи, удостоверяващи професионален опит;
- Копие от документ, удостоверяващ придобит ранг за държавен служител, ако има такъв;
- Копие от документи, удостоверяващо владеене на английски език и компютърни умения, ако има такива.
Документите ще се приемат в 11-дневен срок от датата на публикуване на обявата (до 27.10.2025 г., включително) в деловодството на Комисията за регулиране на съобщенията на адрес: гр. София, ул. „Ген. Й. В. Гурко“ № 6 или по електронен път на e-mail: info@crc.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с квалифициран електронен подпис.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от лицето или чрез пълномощник. Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на комисията в раздел „За нас“, секция „Работа в КРС“.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще бъде проведен по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и при спазване на законовите изисквания за обработване на лични данни.
