Търсене в сайта

КРС организира кръгла маса за проблемите на потребителите в отношенията им с операторите

 

Във връзка с многобройните жалби на потребители на електронни съобщителни услуги, Комисията за регулиране на съобщенията инициира среща с представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения и Комисията по културата, гражданското общество и медиите към Народното събрание, Комисията за защита на потребителите, Комисията за защита на личните данни, мобилните оператори и Сдружението за електронни комуникации.

 

Основните дискутирани теми бяха преносимостта на номерата, автоматичното подновяване на договорите с операторите; закъсненията при издаване на фактури; неуведомяването на абонатите от страна на оператора за достигане на кредитния им лимит; получаването на нежелани SMS; нелоялните практики при прилагането на дистанционната търговия и подобряване работата на администраторите на лични данни.

 

Целта на срещата беше да бъдат обсъдени проблемите, които българските потребителите срещат в отношенията си с операторите и начините за разрешаването им.

 

В резултат на дискусията бяха направени и предложения за законодателни промени, пряко касаещи клаузите за автоматично подновяване на договорите, както и предоставянето на детайлизирани сметки от страна на предприятията. Участниците в срещата решиха да бъде създадена работна група от представители на КРС, КЗП, мобилните оператори и Сдружението за електронни комуникации за уточняване параметрите, начина, условията и сроковете за  премахването на клаузите за автоматичното подновяване на договорите с абонатите.

 

На 15 март 2011г. започва работа и приемна за граждани, в която представители на КРС, КЗП, КЗЛД и операторите ще консултират потребителите по повод конкретни проблеми, които срещат в отношенията си с операторите.

 

Проведената дискусия и направените изводи и предложения поставят основите за следващия етап от диалога с потребителите на електронни съобщителни услуги, в който регулаторите ще продължават активно да участват.