Търсене в сайта

СЪОБЩЕНИЕ ДО МЕДИИТЕ

 

Във връзка с възникналите проблеми и зачестилите жалби в Комисия за регулиране на съобщенията по повод подмяната на „клиентската платформа” на Мтел и последвалото закъснение при предоставянето на фактури от страна на оператора, бихме искали да  заявим следното:

 

В КРС са постъпили 12 жалби от абонати на мобилния оператор заради несвоевременно получаване на фактури. Комисията извършва проверки в двумесечния законосъобразен срок по всяка една жалба. При установяване на нарушение от страна на предприятието, регулаторът ще ангажира административнонаказателна отговорност на Мтел, съобразно своята компетентност.

 

Част от жалбите, получени от потребителите касаят и клаузите за автоматично подновяване на договорите, които се включват в договорите от всички мобилни оператори. Регулаторът нееднократно е заявявал изричната си и категорична позиция в становище, отправено до предприятията, че не следва те да се съдържат в договорите. След сезиране на Комисията за защита на потребителите от страна на КРС, клаузите за автоматично подновяване на договорите отпаднаха от обхвата на Общите условия на операторите и към настоящия момент същите се съдържат само в индивидуалните договори. Следва да се отбележи, че КРС не притежава законови правомощия да осъществява контрол по отношение на конкретното съдържание на инидивидуалните договори за предоставяне на услуги, включително по отношение и на клаузите свързани с основанията за прекратяване на договорите, както и случаите, в които се дължи неустойка. Законодателят е регламентирал единствено в нормата на чл. 228 от Закона за електронните съобщения задължителните реквизити, които следва да съдържа един индивидуален договор, но относно същината на отделните договорни клаузи, в закона не е предвидено КРС да се намесва и да следи за това. С компетентност за намеса по отношение действието и съответно – прекратяването на даден договор, разполага съответният български съд. Другият държавен орган, който съобразно своите правомощия може да окаже съдействие, е Комисията за защита на потребителите.

 

Комисия за регулиране на съобщенията е в постоянен диалог с компетентните институции и структурите на гражданското общество, и винаги съдейства в рамките на правомощията си. В тази връзка на  11.01.2011г. (вторник) получихме писмо от Комисия за защита на потребителите, с искане за съдействие при извършване на съвместни проверки. Радваме се, че и нашите колеги откликват при възникналите проблеми за абонатите на мобилните оператори и заявяваме нашата готовност да помогнем при осъществяването на законовите им правомощия, като се включим и в проверките по жалби, получени в КЗП.

 

Комисия за регулиране на съобщенията остава вярна на каузата на българския потребител, като неин основен приоритет е осигуряването на най-качествените и конкурентни електронни съобщителни услуги за българските граждани.