ТАБЛИЦА
с
постъпилите в КРС становища по проекта на технически изисквания за работа на
електронни съобщителни мрежи от неподвижна-спътникова и подвижна-спътникова
радиослужби и съоръженията, свързани с тях
Заинтересовани
лица |
Предложения |
Статус |
Мотиви
за неприемане/място на отразяване на приети
предложения | ||||||||||
Приложение
1 към чл. 3: | |||||||||||||
По
§
3. В § 1, т.10,
бихме
искали да обърнем внимание, че в определението за HDFSS трябва да се
изтъкне най-характерната им черта, която е и от най-съществено значение за
КРС като регулаторен орган, а и за потребителите, която е, че HDFSS са
спътникови електронни мрежи с висока плътност на
земните станции, което предполага, че те не могат да бъдат
обект на регулация, т.е. те също са некоординирани, както е записано в
Приложение 1 към чл.3 за някои видове земни станции в други обхвати, но не
и за HDFSS земни станции.
А се предполага, че тяхното местоположение няма да се регистрира
също и затова HDFSS работят в обхвати, в които няма разпределения за земни
радиослужби, защото със станции от тези радиослужби много трудно може да
се постигне електромагнитна съвместимост. Техническите
и работни характеристики на HDFSS са включени в Препоръка ITU-R
S.1783. |
Не
се приема |
В
препоръка ITU-R
S.1783 е посочено, че идентифицирането на обхватите за HDFSS е в
съответствие със забележка 5.516В на Радиорегламента. В тази забележка е
посочено, че HDFSS не изчерпва използването на тези обхвати за други
приложения в неподвижна-спътникова радиослужба или други радиослужби на
споделена първична основа. На този етап не могат да бъдат дадени
ограничителни технически параметри на земните станции за HDFSS по подобие
на някои
видове земни станции в други обхвати, дадени в Приложение 1 към чл.3, за
които съответните ограничителни параметри са определени с решения на
Комитета за електронни съобщения (ECC) към CEPT, трансформиран от
01.07.2009 в ЕСО (Европейски комуникационен офис). Подобно решение за
HDFSS няма. | |||||||||||
Бихме
искали да предложим в Приложение 1 към чл.3 към списъка за видове земни
станции и/или терминали, работещи в радиочестотни ленти: 11,70 – 12,50
GHz,
12.50 – 12.75 GHz
за радиослужба FSS,
посока космос-Земя, и радиочестотна лента: 14,00 – 14,25 GHz
за радиослужба FSS,
посока Земя-космос, да бъдат добавени и VSAT
или да се поясни,че HEST
и LEST
включват и VSAT
терминали. Тъй като в Приложение 1 към чл.3 на Техническите изисквания за
работа на електронни съобщителни мрежи от радиослужби
неподвижна-спътникова, подвижна-спътникова и съоръженията свързани с тях,
приети с решение №1475/20.12.2007 г. за работа в посочените по-горе
радиочестотни ленти присъстват и VSAT
терминали, предполагаме, че при изменение и допълнение на документа е
възможно да е допусната техническа грешка. |
Не
се приема |
Съгласно
Решение ECC/DEC/(06)03
HEST
терминалите оперират в няколко честотни ленти, включително (14 – 14.25)
GHz
(посока Земя-космос) и (10.7 – 12.75) GHz
(посока космос-Земя). Дефиницията им обединява
няколко
вида спътникови терминали, включително VSAT
терминалите съгласно ERC/DEC/(00)05
в честотните ленти (14 – 14.25) GHz
(посока Земя-космос) и (12.5 – 12.75) GHz
(посока космос-Земя). С Решение ECC/DEC/(08)06,
влязло в сила на 26.03.2009 г., е отменено ERC/DEC/(00)05
и VSAT
терминалите в горепосочените ленти се считат за HEST
терминали. Определението
за VSAT
остава
да се прилага само за терминали съгласно ERC/DEC/(03)04
в честотните ленти 14.25 – 14.5 GHz
(посока Земя-космос) и 10.7 – 11.7 GHz
(посока космос-Земя). | |||||||||||
|
Поради
предстоящото стартиране през 2010 година на нови услуги с европейски
мащаби за предоставяне на широколентов сателитен достъп до Интернет и
интерактивни приложения и възможност за развитие на пазара в тази област
на регулиране, бихме искали да предложим, в съответствие с ECC/DEC/(06)03
в Приложение 1 към чл. 3 и по конкретно за HEST
терминали, работещи в радиочестотни ленти : 10,7 - 12,75 GHz
и 19,70 - 20,20 GHz
за радиослужба FSS,
посока Земя – космос, да бъдат добавени и разширени ограничителните
технически параметри, съобразно поставените в ECC
Report
66 изисквания в Анекс 1 към ECC/DEC/(06)03,
както следва:
|
Не
се приема |
Решението
има препоръчителен, а не задължителен характер и България се е
присъединила към него при минималното ограничение на e.i.r.p.
- до 50 dBW.
Понастоящем европейските администрации, които са въвели това решение с
по-високите допустими стойности на e.i.r.p.
са само няколко. Считаме, че с оглед осигуряване на добра електромагнитна
съвместимост в честотните обхвати, използвани от HEST
терминалите, е по-подходящо да се ограничи допустимата стойност на
e.i.r.p.
до 50 dBW. | ||||||||||
По
§ 6.
В Приложение 2 към чл. 4, т.2.7.1, и по-нататък следва да се
допълни „Международна координация и нотификация”, тъй като нотификацията
не може да се направи без да приключи един доста сложен процес на
международна координация на земните станции от неподвижна спътникова
радиослужба, за каквито обикновено се прави. |
Приема
се |
В
т. 2.7.1 вместо „нотификация” става „координация и
нотификация”. | |||||||||||
По
§ 6.
В Приложение 2 към чл. 4, т.2.7.2, вместо „...всяко местоположение на
земна станция, подлежаща на ...”, предлагаме да се замени с „В
случаите, когато е необходима международна координация и нотификация на
земна станция, предприятието трябва да представи в Комисията данни за
закритието към хоризонта за местоположението на антената й. .....” Тази формулировка е
приложима и за SNG земни станции, ако това се е имало
предвид. |
Приема
се |
Т.
2.7.2 става: „В
случаите, когато е необходима международна координация и нотификация на
земна станция, предприятието трябва да представи в Комисията данни за
закритието към хоризонта за местоположението на антената й.
Данните трябва да бъдат представени в табличен и графичен вид през
50 за азимути от 00 до
3600”. | |||||||||||
В
§ 6.
В Приложение 2 към чл. 4, т.2.7.3, се използва ново понятие
„международна регистрация”, което не се среща преди това. Това понятие или трябва да се
обясни или да се използва, както пояснихме по-горе „международна координация и нотификация”.
А що се отнася до необходимостта от промяна на параметри на земната
станция или честоти на каналите й, то това може да стане единствено и само
тогава, когато има проблем с електромагнитната й съвместимост в реални
условия, т.е. ако има подаден официално сигнал до Бюрото по радиосъобщения
към МСД или до КРС от
администрация на съобщенията на съседна страна, че станции от неподвижната служба
на територията на тази администрация изпитват смущения от точно тази земна
станция, а не поради отказ за съгласуване при международна координация и
съответно невъзможност да се подадат данните в МСД за нотификация на
земната станция. Затова
текстът на т.2.7.3 трябва съответно да се промени. Нашето предложение е: «2.7.3.
При необходимост от промяна в издадено разрешение на честоти или други
параметри вследствие на доказани смущения към станции на територия на
друга администрация последствията са за сметка на
предприятието.” |
Приема
се |
Т.
2.7.3 става: „При
необходимост от промяна в издадено разрешение на честоти или други
параметри вследствие на доказани смущения към станции на територия на
друга администрация последствията са за сметка на
предприятието.” | |||||||||||
Моля
да обърнете внимание, че в края на Проекта параграф §
7 би трябвало да
се отдели от т.27.3 на параграф §
6 и да започва на нов ред |
Приема
се |
|