ТАБЛИЦА
с постъпилите в КРС становища по Проект
на Наредба за РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ И УНИЩОЖАВАНЕ НА ОТНЕТИТЕ
В ПОЛЗА НА ДЪРЖАВАТА ВЕЩИ по закона за електронните съобщения
(процедура
открита с решение № 60/31.01.2008 г. на КРС)
Заинтересовано лице |
ЗАБЕЛЕЖКА |
СТАТУС |
МОТИВИ |
|
|||
|
Държавната агенция „Национална Сигурност” (ДАНС), Министерството на
отбраната (МО) и Министерството на вътрешните работи (МВР) в много от
случаите на отнети от КРС вещи биха имали интерес да заявят тяхното предоставяне, във връзка с
изпълнението на законово определените им функции. За да бъде гарантирана
възможността за безвъзмездното им получаване, ДАНС предлага в проекта на
Наредба за предоставяне и унищожаване на отнетите в полза на държавата вещи
по Закона за електронните съобщения (Наредбата) да бъдат направени следните
изменения и допълнения: |
|
|
|
- в чл. 3 да де
създаде нова ал.2 със следното съдържание: „(2) Лицето по ал.1 писмено уведомява ДАНС, МО и МВР за възможността
в едномесечен срок да направят оглед на съхраняваната вещ”; |
Приема се. |
Отразено като нова норма – чл. 3, ал. 2. Останалите алинеи
до края на чл. 3 стават с един номер по-големи. |
|
- в чл. 3 да де създаде
нова ал.5 със следното съдържание: „(5) Докладът по ал.4 предварително се съгласува с ДАНС,
МО и МВР”; |
Не се приема. |
Комисията по чл. 3, ал. 3 от Наредбата се
определя от Председателя на КРС със заповед и тя представлява
вътрешноведомствена комисия, която е задължена да съобрази своите действия (в
това число и относно предварително съгласуване на доклада за нейната дейност)
единствено с възложените по силата на описаната заповед задачи. Не съществуват и правни основания за
съгласуване на актовете на вътрешноведомствена комисия на КРС с други
държавни органи или ведомства. Наред с изложените дотук основания
за неприемане на предложението, следва да бъде посочено, че с чл. 3, ал. 2 се
предоставя възможност на ДАНС, МВР и МО да направят оглед на отнетите в полза
на държавата вещи по ЗЕС и да подадат заявление за тяхното предоставяне. Ето
защо с евентуалното предварително съгласуване на доклада по чл. 3, ал. 4 от
Наредбата би се стигнало единствено до насърчаване на бездействието на тези
ведомства да подадат заявление за предоставяне след като вече веднъж са били
уведомени надлежно за наличието на отнети в полза на държавата вещи от КРС и
им е била предоставена възможност да ги огледат.
|
|
- в чл.7 ал.1 да отпадне т.3, тъй като
целесъобразността за предоставяне на вещта е от компетенцията на лицата по
чл.11 ал.1 , които с факта на подаване на заявление за безвъзмездно
получаване на отнетата вещ, са се произнесли по целесъобразността; |
Не се приема. |
Преценката относно целесъобразност
на административни действия или бездействия принадлежи само на
административния орган (КРС), който с решение прима или неприема доклада на
комисията по чл. 3 от Наредбата за начина на разпореждане с вещите, отнети в
полза на държавата. |
- в чл. 7 ал.1 т.4 накрая да се постави
запетая и да се добави „в случай, че не е постъпило заявление от орган на
държавна власт или ведомство за нейното безвъзмездно получаване”. |
Приема се. |
Отразено в чл. 7, ал. 1, т. 4 от Наредбата. |
|
Държавната
агенция за информационни технологии и съобщения прави следните бележки и
предложения: |
|
|
|
|
І. Общи
бележки и предложения: Навсякъде в
проекта: - след израза „наказателно
постановление” да бъде добавено „или на съдебното решение, с което
наказателното постановление е потвърдено”, което е съгласно разпоредбата на
чл. 314 ал.3 от ЗЕС; |
Не се приема. |
Влизането в сила на наказателните постановления става по
три начина: ако не подлежат на обжалване – с тяхното издаване; ако са били
обжалваеми и административният нарушител не се е възползвал от правото на
съдебна проверка на законосъобразността и целесъобразността на издадените
наказателни постановления – след изтичане на законоустановения срок за
обжалване; при обжалване на наказателни постановления и тяхното потвърждаване
от съответния съд и влизане в сила на съдебното решение. Ето защо от значение
е единствено дали са влезли в сила наказателните постановления, а не в
резултат на какви действия или бездействия е станало това. |
- възможните бенефициенти, на които
безвъзмездно ще се предоставят отнетите вещи или части от тях, да бъдат
посочени съгласно разпоредбата на чл. 315 ал.1 т.1 от ЗЕС. |
Приема се. |
Отразено в чл. 1, т. 2, чл. 7, ал. 1, т. 3, чл. 10, ал. 1,
т. 3 и § 3, ал. 2 от Наредбата. |
|
ІІ.
Конкретни предложения: |
|
|
|
- чл.2 ал.4 да се редактира съобразно разпоредбата
на чл. 315 ал.1 т.1 от ЗЕС, като се добави думата „безвъзмездно”; |
Приема се. |
Отразено в чл. 2, ал. 4, чл. 1, т. 2 и § 3, ал. 2
от Наредбата. |
|
- указаният
едномесечен срок в чл. 3 ал.2, чл. 4 ал.1 и чл.11 ал.2 е твърде голям, като предлагаме
той да бъде в рамките на две седмици; |
Не се приема. |
Сроковете по чл.3, ал. 2, чл. 4,
ал. 1 и чл. 11, ал. 2 от Наредбата са съобразени с административния капацитет
на КРС и дейността на регулатора. Не съществуват нормативни изисквания за
приемане на предложения двуседмичен срок. |
|
- комисията по чл.6 ал.1 и тази по чл.7 ал.2
да се обединят в една, тъй като целта на създаването им е идентична; |
Не се приема. |
Комисията по чл. 6, ал. 1 от Наредбата
се назначава като следствие на одобрен от КРС доклад на комисията по чл. 3,
ал. 3 от Наредбата за унищожаване на отнети в полза на държавата вещи по ЗЕС,
а комисията по чл. 7, ал. 1 от Наредбата
се назначава за унищожаване на тези вещи, при положение, че не е
постъпило в КРС искане за предоставяне. |
|
- във връзка с
предложението по т.3, да се прецизира на
разпоредбата на чл.9 ал.1; |
Не се приема. |
Причините са изтъкнати по
предходното предложение. |
|
- по чл.7 ал.1 да се прецизира разпоредбата
на т.3 и т.4 по отношение на основанието, на което са включени визираните
обстоятелства; |
Не се приема. |
Нецелесъобразността се преценява с
решението на КРС за одобрението на доклада по чл. 3, ал. 5 от Наредбата, а
нормата на чл. 7, ал.1, т. 4 предвижда хипотеза на непостъпване на заявление
за предоставяне. |
|
- в разпоредбата на
чл. 9 ал.2, т.7 следва да бъдат изчерпателно разписани възможните начини за разпореждане
с остатъците от вещта, получени при унищожаването й; |
Приема се. |
Отразено в чл. 9, ал. 2, т. 7 от
Наредбата. |
|
- чл.9
ал.3 да отпадне, тъй като предоставянето на остатъците от вещта, получени при
унищожаването й на трети лица може да доведе до материални и финансови облаги
за тези лица; |
Не се приема. |
В Наредбата ясно са посочени
бенефициентите, на които могат да бъдат предоставени вещите или остатъците от
тях. |
|
- в чл.10 ал.1 т.2,
с оглед по-голяма яснота, се предлага нова редакция на текста, както следва:
„...могат да бъдат използвани без да се нарушава нормативната уредба и
действащите стандарти в страната”. Предложението е свързано с това, че
стандартите не са част от нормативната уредба в Република България; |
Приема се. |
Отразено в чл. 10, ал. 1, т. 2 от
Нардебата. |
|
- в чл.11 ал.3 думата „уважаване” да бъде
заменена с „одобряване”; |
Приема се. |
Отразено в чл. 11, ал. 3 от
Наредбата. |
|
- след чл. 11 да бъде създаден нов чл.11а , с който да
бъде предвидена разпоредба за унищожаване на вещите от списъка по чл.2 ал.4, за които няма постъпили заявления за ползване в едногодишен срок от
качването им на сайта на КРС; |
Не се приема. |
Нормата на чл. 7, ал. 2 от
Наредбата предвжда, че ако не е постъпило заявление по реда на чл. 11, ал. 1
в 6-месечен срок от включването на вещта в списъка по чл. 2 , ал. 4, КРС, по
предложение на главния секретар, приема решение за унищожаването на вещта и
определя комисия, която да предприеме необходимите действия по унищожаване. |
|
- след §1 от
Преходните и заключителните разпоредби да се разпише нов параграф 2, както
следва: „§2. Тази
наредба отменя Наредбата за условията и реда за унищожаване или предоставяне
на отнетите в полза на държавата вещи по реда на Закона за далекосъобщенията
(обн. ДВ, бр. 87 от 05.10.2004г.)”; - §2 и §3 да се
преномерират и да станат съответно §3 и §4; |
Не се приема. |
Настоящата наредба не отменя
действащата към момента, а постановлението на Министерски съвет за приемането
й ще отмени постановлението за приемането на предходната. |
|
- да бъде прецизиран разпоредбата на ал.2 от §3 (нов-§2), като
бъде уредена хипотезата за вещите, подлежащи на унищожаване към момента на
влизане в сила на наредбата. |
Не се приема. |
Липса необходимост от предвиждане
на хипотезата за вещите, подлежащи на унищожаване към момента на влизане в
сила на наредбата, тъй като няма такива в КРС. |