Приложение към Решение № 340/11.03.2010 г.
на КРС
ПОЗИЦИЯ
НА КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА ОТНОСНО ЦЕЛЕВИТЕ СТОЙНОСТИ НА
ПАРАМЕТРИТЕ ЗА КАЧЕСТВО НА ОБСЛУЖВАНЕ ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УНИВЕРСАЛНАТА
УСЛУГА
Параметри
за качество на обслужване
при предоставяне на универсална услуга |
||||
Параметър |
мерна
единица |
Целева
стойност |
||
Време
за първоначално свързване към мрежата |
Време,
за което са изпълнени най-бързите 95% от заявките
|
дни |
15 |
|
Време,
за което са изпълнени най-бързите 99% от заявките |
дни |
25 |
||
Процент
на заявки, изпълнени до датата договорена с клиента, а когато процентът е
под 80% -средния брой на дните закъснение след договорената дата
|
% |
90 |
||
Брой
повреди на абонатната линия |
Съотношение
между броя на повредите на абонатната линия и средния брой на абонатните
линии |
% |
3,00 |
|
Време
за отстраняване на повреди |
Време
за отстраняване на най-бързите 80%
от валидните заявки за повреда на абонатната линия
|
часове |
24 |
|
Време
за отстраняване на най-бързите 95%
от валидните заявки за повреда на абонатната линия
|
часове |
72 |
||
Процент
на повредите отстранени в рамките на максималния срок определен в договора
с клиента |
% |
90 |
||
Процент
на неуспешни повиквания |
за
национални повиквания |
% |
0,50 |
|
за
международни повиквания |
% |
0,50 |
||
Време
за установяване на връзка |
средно
време за установяване на връзка при национални и международни
повиквания |
секунди |
1 |
|
Време
за установяване на връзка (отговаряне) при повиквания за услуги чрез
оператор |
средно
време за отговор |
секунди |
15 |
|
процент
на
повикванията, за
които е отговорено в рамките на 20 секунди |
% |
90 |
||
Време
за установяване на връзка (отговаряне) при повиквания към телефонни
справочни услуги |
средно
време за отговор |
секунди |
15 |
|
процент
на
повикванията, за
които е отговорено в рамките на 20 секунди |
% |
90 |
||
Процент
на изправни обществени телефони |
|
% |
90 |
|
Процент
на жалбите относно коректност на сметките |
брой на
сметките, за коректността на които са |
% |
0,30 |
* За изготвяне на предложение за съответните
параметри, Комисията за регулиране на съобщенията е използвала определенията и
формата от ръководството на ETSI (ETSI EG 202 057), което е част от
списъка от стандарти и/или спецификации на Европейската комисия (OB L 86,
27.3.2007, стр.11) и е цитирано в измененото Приложение ІІІ („Параметри за качеството на
услугата”) на Директивата за универсалната услуга. (OB L 337,
18.12.2009, стр.35).
С писмо с вх. № 04-04-4 от 08.01.2010 г., „Българска телекомуникационна
компания” АД („БТК” АД) е предоставило информация за предоставяне на
универсалната услуга през 2009 година, в това число за достигнатите през 2009
година стойности на параметрите за качество. Освен това с въпросниците за 2008
година предприятията, предоставящи фиксирана телефонна услуга, са предоставили
данни за стойностите на параметрите за качество на обслужване, постигнати през
годината при предоставяне на услугата.
На
основание на тези информации, както и на заложените в Разрешенията
на предприятията стойности на
параметрите за качество, Комисията за регулиране на съобщенията изготви проект
на целеви стойности на параметрите за качество на обслужване при
предоставяне на универсална услуга.