Описание на длъжността: Ръководи, планира, координира и контролира дейностите на отдел „Надзор и лицензиране” чрез разпределяне на задачите между служителите и следене за качеството на изпълнение на задачите в поставените срокове; Ръководи, планира, координира и участва в работата по разработването на статистически въпросници за задължените лица по чл. 4, т. 7 от ЗМИП, като анализира събраната и систематизирана информация, необходима за извършване на оценка на риска от изпиране на пари и финансиране на тероризма, постъпила чрез Електронната система за онлайн въпросници на КРС. Осъществява комуникацията с поднадзорните лица и оказва съдействие за правилното им попълване; Ръководи и контролира разработването и поддържането на база с данни на събраната информация от лицата, на които е възложено изпълнение на услугата "пощенски парични преводи" (ППП) и на техните представители, съгласно чл. 22 от ЗПУ; Ръководи, планира, координира и контролира провеждането на тестове за пригодност и надеждност на задължените лица по чл. 4, т. 7 от ЗМИП; Ръководи и организира работата по изготвяне на план за проверки и участва в извършване на проверки за осъществяване на контрол относно спазване на мерките за превенция на изпирането на пари и финансирането на тероризма и контролира анализа на резултатите от тях; Ръководи и участва в обобщаването на резултатите от дистанционни проверки и проверки на място, извършени самостоятелно или съвместно със САД ФР-ДАНС; Ръководи, организира и участва в координацията и сътрудничеството с други институции, регулаторни и надзорни органи на национално и международно ниво; Ръководи работата по проучването на практиките на регулаторните и надзорните органи от държавите-членки на ЕС по отношение надзора и мерките за превенция на изпирането на пари и финансирането на тероризма; Ръководи, контролира и участва в дейността по изготвяне на становища и проекти на официални позиции на КРС по проекти на международни документи, в областта на превенцията на изпирането на пари и финансирането на тероризма; Ръководи работата по осъществяване на постоянен мониторинг на публикации в интернет, медиите и други открити източници, свързани с осъществяване на нелицензирана дейност по извършване на ППП; Ръководи и контролира дейностите по изготвяне на отговори по жалби, сигнали, предложения и запитвания по ЗМИП и ЗМФТ; Ръководи и контролира работата, свързана с издаване, изменяне, допълване, спиране, прекратяване и отнемане на индивидуални лицензии в предвидените от ЗПУ случаи. Контролира издаването и заличаването на удостоверения за регистрация за извършване на неуниверсални пощенски услуги от Публичния регистър по чл.38, т.1-3 от ЗПУ; Ръководи работата по поддържането на актуална информация във вътрешните и Публичните регистри на КРС по чл.38, т.1-3 и чл.39 от ЗПУ; Ръководи и контролира изготвянето на становища по предоставени от операторите на пощенски услуги общи условия на договора с потребителите; Ръководи, контролира и участва в разработването, актуализирането и поддържането на система за образуване на пощенските кодове на мрежата на оператора със задължение за извършване на универсалната пощенска услуга и на другите пощенски оператори.
Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Образователно-квалификационна степен: висше, магистър;
- Образование: предпочитана специалност – икономика на отбраната и сигурността, в т.ч. със специализация корпоративна сигурност, икономика на съобщенията, публична администрация, счетоводство и контрол, финанси, прогнозиране и планиране, мениджмънт и информатика в телекомуникациите и пощите и други;
- Професионален опит – 5 години или ранг, придобит като държавен служител II младши;
- Високопрофесионални административни умения;
- Компютърна грамотност – MS Word, MS Excel, PowerPoint;
- Минимум работно ниво на ползване на английски, немски или френски език.
Размер на заплатата, определена за длъжността – от 2500 лв.*
* Индивидуалните основни месечни заплати на служителите се определят от органа по назначаването, в рамките на минималния и максималния размер на основната месечна заплата, в зависимост от професионалния опит, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Конкурсът ще бъде организиран чрез:
- решаване на тест, който включва въпроси, свързани с устройството и функционирането на КРС и с професионалната област на длъжността;
- интервю.
Необходими документи за участие в конкурса по чл. 17 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители:
- Заявление по образец;
- Декларация по образец – по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен.
- Копие от документи, удостоверяващи професионален опит;
- Копие от документ, удостоверяващ придобит ранг за държавен служител, ако има такъв;
- Копие от документи, удостоверяващи компютърните умения и езиковата грамотност, ако има такива.
Документите ще се приемат в 11-дневен срок от датата на публикуване на обявата (до 31.03.2025 г., включително) в деловодството на Комисията за регулиране на съобщенията на адрес: гр. София, ул. „Ген. Й. В. Гурко“ № 6 или по електронен път на e-mail: info@crc.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с квалифициран електронен подпис.
Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от лицето или чрез пълномощник. Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на комисията в раздел „За нас“, секция „Работа в КРС“.
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Конкурсът ще бъде проведен по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и при спазване на законовите изисквания за обработване на лични данни.